Välkommen till Ekenäs gästhamn!

Ekenäs ligger 12 distansminuter söder om Kalmar, respektive 9 distansminuter norr om Bergkvara. Till hamnen leder en av Sjöfartsverket utprickad farled, med gott djup.

Hamnen har 4 permanenta gästbojar med plats för 4 båtar. Vidare får ordinarie platser markerade med gröna skyltar utnyttjas av gästande båtar.

I klubbhuset finns tillgång till dusch och toalett dygnet runt. Färskvatten samt el finns vid bryggan. För hushållssopor finns sopkärl.
Fritt Wi-Fi finns att tillgå.
Plats för grillning finns samt sittplatser på terrassen.

Avgift 160 kr/natt erlägges vid ankomst i kuvert som finns i entrén till hygienutrymmena. Pengar, samt uppgift om båtnamn eller registreringsnummer och datum, läggs i kuvertet, vilket skall stoppas in i innerdörrens brevinkast. Det finns även möjlighet att betala med Swish.

För gästande med husbil/husvagn vilka vill utnyttja toaletter och duschar, fylla vatten etc är avgiften 160 kr/natt. El 50 kr/dygn. Vi tar emot 4 husbilar på markerade platser, ingen annan uppställning på hamnplanen är tillåten.

Vi driver klubben genom ideellt arbete av medlemmar. Vi försöker dela upp veckorna sinsemellan, därför kan ni träffa på olika gästhamnsvärdar. Det är viktigt att vi alla hjälps åt att hålla snyggt i och runt huset och lägga till/parkera på angivna platser!